Tarikh Tayar Kereta

0514 menunjukkan tayar baru keluaran kilang pada minggu ke 5 tahun 2014. Bagi tayar yang botak secara sekata pula adalah perkara biasa.

Tips Membeli Tayar Kereta Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda Berita Terkini

Setiap tayar tempoh penggunaannya adalah 5 tahun dari tarikh dikeluarkan.

Tarikh tayar kereta. Beli pengukur tekanan tayar untuk mengukur tekanan dalam tayar kereta. Jenama Tayar Mengikut Grednya. Tarikh Pembuatan Tayar Tarikh pembuatan juga adalah satu elemen yang penting yang perlu dititikberatkan oleh pengguna kenderaan ketika membuat pembelian tayar.

Cabaran membeli tayar kereta baru dari Lazada adalah mencari agen workshop ataupun kedai servis tayar yang terdekat dengan lokasi anda. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan.

Boleh dapatkan hanya dari RM188 sahaja. Namun kereta juga mengalami masalah haus dan lusuh akibat USIA yang boleh kita kaitkan dengan masa. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan.

Tip Tukar Beli Tayar Kereta. Selalunya kaum wanita akan call ayah abang atau kawan lelaki untuk tolong. Setiap tayar baru ada 4 angka tercatit di sisi tayar.

Sekiranya anda berjumpa ada kedai yang menjual tayar luarbiasa murahnya anda pastikan tarikh luput tayar tersebut. Jika anda menukar tayar yg baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini. January 30 2020 by upnd.

Tempoh penggunaan tayar kereta yang baik adalah dalam tempoh 5 tahun daripada tarikh ianya dikeluarkan. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu. 16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput.

Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yang terkini. Jikalau pilih tayar yang kurang tepat. Tayar baharu yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi getahnya telah menjadi keras kerana ia sudah tamat tempoh.

Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini. Semasa bahan tayar merosot mereka menunjukkan tanda-tanda visual tayar rosak ini. Kereta pacuan hadapan akan mengalami kehausan tayar hadapan dengan lebih cepat.

Kalau anda tahu kod ni anda boleh dapat diskaun harga tayar tau. Empat digit 1417 yang menandakan bahawa tayar ini dihasilkan pada minggu ke-14 di tahun 2017 Selepas dari tempoh itu struktur getah tayar menjadi lemah. Kalau nak tukar tayar pastikan anda tahu kod dan tarikh tayar kereta anda.

28-06-2019 Ramai yang hanya melihat pada bunga tayar sahaja. Tips Servis Memilih Tayar Kereta Faktor pemilihan tayar penting sekali memilih tayar yang bersesuaian dengan keupayaan kereta. Mengikut beberapa kajian setiap tayar perlu ditukar selepas 3 tahun atau 4 tahun penggunaan dan ianya bergantung dengan jarak perjalanan yang selalu digunakan oleh kereta tersebut.

Jika anda menukar tayar baharu. Maksudnya tayar tu dari Minggu ke 28 pada tahun 2019. Ada kereta lawa kereta mahal tidak guna.

Adakala kita terpilih tayar yang bukan gred yang kita mahukan walaupun ketika itu kita mempunyai bajet yang lebih. Setelah anda membuat tempahan tayar baru anda akan menerima panggilan telefon daripada agen penjual tayar untuk booking tarikh dan masa untuk memasang tayar baru di kereta anda. Tayar baharu yang berusia lebih drpd LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired.

Tersalah pilih tayar akibatnya akan menyesal kelak. Senarai Harga jenis dan Jenama Tayar Kereta Terbaik 2021 di Malaysia yang murah dan berkualiti samada kering atau hujan untuk Perodua Myvi Proton Saga Honda City dan Proton Persona. Pemilihan tayar adalah salah satu aspek penting di dalam pengendalian kenderaan.

Kerosakan mereput dan keretakan biasa berlaku pada tayar yang sudah berusia. Periksa recovery tools kereta anda. 9 posts Tip Tukar Beli Tayar Kereta Tip Tukar Beli Tayar Kereta.

Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Jangan gelabah ini langkah untuk anda tukar tayar kereta dengan betul dan cepat. 24-09-2019 Memang benar setiap tayar yang dibuat akan menerima cop tarikh yang terletak pada sisi tayar berkenaan.

Kebiasaannya tayar baharu boleh digunakan selama 4 6 tahun sebelum tarikh luputnya sampai. Tak perlu setiap hari pun. Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja.

Pentingnya anda tahu supaya tak ditipu dengan tayar expired. Cop tersebut dikenali sebagai kod DOT Department of Transportation dan tarikh tayar. Ia bergantung kepada jenis pacuan kenderaan.

TAYAR PECAH Pertama sekali jika tayar kereta anda pecah di tengah jalan. Pernah tak cek tayar. Tayar baharu yang berusia lebih daripada LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired.

Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Tahukah anda tayar kereta ada expiry date. Untuk tarikh contohnya kod X2819. Ya kesan tayar rosak kepada pengguna tentunya merbayakan keselamatan tayar.

Tayar baharu yang berusia lebih drpd LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired. Tayar pecah apa patut aku buat Apa patut anda buat jika tayar kereta pancit pecah atau bocor. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan.

Namun pada hakikatnya ianya tidak boleh menjamin keadaan sebenar tayar kereta anda. Cek tarikh tayar kereta. Periksa dinding sisi dan tapak tayar untuk sebarang lubang perubahan warna pencerahan warna yang berkaitan dengan pengeringan atau pecahan retak.

Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan

Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Salam My

Best My Jangan Kena Tipu Bila Tukar Tayar Ni Tanyalah Facebook

Story Of A Traveller Kod Tayar

Pusat Sumber Puteri Ipgkpm

Cara Mengetahui Usia Tayar Kereta Motor Anda Cakap Pomen Motor

Mitos Tarikh Tayar Lama Pun Tiada Masalah Michelin Mekanika

Cara Semak Dan Baca Kod Tayar Kereta Carian Semasa

Jangka Hayat Tayar Kereta Wajib Tahu Kalau Pandu Kereta


LihatTutupKomentar